top of page
virt_keyuser

Permento: de virtuele key-user voor HiX

met kennis van meer dan 500 kritieke taken in het primaire proces
en die ook nog eens 24/7 beschikbaar is.
Permento is dé virtuele key-user voor HiX die 24/7 beschikbaar is om eindgebruikers te ondersteunen bij het uitvoeren van hun werk in het EPD van ChipSoft HiX. Permento maakt het mogelijk om zonder uitgebreide training (vaak door middel van E-Learning en zogeheten knoppencursussen) en zonder persoonlijke begeleiding taken in HiX perfect, snel en zelfstandig uit te kunnen voeren. Permento creëert een geweldige HiX ervaring, gemotiveerde medewerkers en een boost in productiviteit en kwaliteit
vku-hix-screen1.jpg
Gedetailleerde kennis van meer dan 500 kritieke taken
Met Permento heb je altijd ondersteuning op het moment dat je het nodig hebt. En dat 24/7! Permento voor HiX is voorzien van meer dan 500 interactieve instructies (Guides) die direct relateren aan kritieke taken uit het primaire zorgproces.

Bij behoefte aan hulp start je via één muisklik Permento. Razendsnel wordt de context van je desktop en HiX gescand en wordt relevante ondersteuning automatisch aangeboden in de vorm van interactieve instructies, casuïstiek, video’s, micro-Learnings, eLearnings, documenten (bijv. proces-beschrijvingen, protocollen etc.).

Een interactieve instructie leidt je net als een navigatiesysteem doelgericht stap-voor-stap door een uit te voeren taak in HiX
De aangeboden ondersteuning is relevant, taak en rol specifiek. Hiermee heb je binnen 2 muisklikken of 10 seconden de juiste ondersteuning op je werkplek.
vku_screen2.jpg
vku_screen5.png
Interactieve Guiding in HiX
Naast het aanbieden van de ondersteuning in een vaste positie aan de rechterkant van het HiX scherm, kan een interactieve Guide ook de stappen op het HiX scherm projecteren middels een overlay bij het schermobject.
 
Een Guide geeft een duidelijke instructie aan de zorgprofessional: wat moet je doen, hoe doe je dat en eventueel aanvullende informatie.
Verdiepende kennis en social learning
Op taakstap niveau heb je via drie actieve icons toegang tot verdiepende kennis en informatie. Zo is het mogelijk om in 1 muisklik een gerelateerd document te openen, bijv. een protocol beschrijving. Of een micro learning te starten.
 
Op ieder moment kun je een extra hulpvraag uitzetten op het Permento Social Channel. De context van het HiX scherm wordt in de hulpvraag automatisch ingevuld zodat je collega’s direct weten waar je bent in de taak.
vku_screen6.png
vku_screen7.png
Word een pro met interactieve casuïstiek
Permento biedt de mogelijkheid om op een interactieve manier casuïstiek gebaseerd te trainen. De casuïstiek is in dit geval een proces georiënteerde interactieve Guide die geïntegreerd wordt met één of meerdere HiX specifieke Guides. Vanuit de casuïstiek stap je naadloos door naar een gekoppelde taak in HiX.
 

Geen training geen toegang
In het geval geen toegang mag worden verleend tot HiX in de productie omgeving voordat enige vorm van training is gevolgd, dan kan via Permento eerst casuïstiek worden aangeboden waarmee op een opleidingsomgeving kan worden geoefend.
 
In de beschikbare rapportage kan worden bepaald of en in welke mate een zorgprofessional de casuïstiek heeft doorlopen, op basis waarvan toegang tot de productieomgeving wordt verstrekt.
Gepersonaliseerde virtuele key-user
Met het personaliseren van Permento voor HiX creëer je een echte virtuele key-user. Dit stimuleert de implementatie en acceptatie in de organisatie. Het is mogelijk om het icon op de taakbalk aan te passen, een eigen naam te geven en de kleurstelling te wijzigen.
cato.png
custom_assistant.png
proces_guide_small.jpg
Ook voor ondersteuning op de werkvloer
Permento Studio is tevens toepasbaar voor stapsgewijze begeleiding van processen en volgtijdelijke handelingen. Geschikt voor bedrijfsprocessen, protocollen, machine/apparaten handelingen en casuïstiek gebaseerde trainingen.
 
Verrijkt met externe documenten, mediabestanden én HiX gerelateerde Guides wordt een handleiding een intelligente interactieve hands-on instructie.

De module Permento Studio Mobile neemt de interactieve stap-voor-stap instructies mee naar de werkvloer. Via een scan van een QRcode wordt direct de juiste instructie geactiveerd.

Of selecteer de instructie uit de set gefilterd op basis van locatie indicatie, gerichte zoektermen, rol of categorie. Gebruik daarbij Permento Studio Social voor het delen van observaties of verzoeken voor ondersteuning door een expert of collega op afstand.

Permento verbindt mens en machine.
Permento Studio Content Management
Creëer, publiceer en beheer snel en eenvoudig duidelijke interactieve Performance Support content. Met de Applicatie Guide editor neem je applicatie scenario's op en verrijk je deze tot krachtige interactieve stap-voor-stap instructies. Voeg afbeeldingen toe en gebruik de tekst-opmaak functies voor de perfecte user-experience. Koppel externe content aan een instructiestap voor verdiepende kennis en informatie. De content wordt opgeslagen en ontsloten via het IBM Bluemix Cloudplatform.
Dit cloudplatform voldoet aan de hoogste veiligheidseisen en standaarden (SSAE16, SOC1/2/3, ISAE 3402, ISO 27001, HIPAA) met een beschikbaarheidsgarantie van 99.95%
permento_designer.png
Een integrale 70:20:10 oplossing
Permento is een integrale 70:20:10 oplossing. Deze oplossing heeft als doel dat je zonder (klassikale) training vooraf of zonder ondersteuning van een key-user je taken volledig en perfect moet kunnen uitvoeren. Dat wordt gerealiseerd door Performance Support waarbij de content altijd in context van het werk / de werkplek wordt aangeboden. De aangeboden content is rol-specifiek en beschikbaar binnen 2-klikken of 10 seconden. Hiermee creëer je een geweldige HiX ervaring, gemotiveerde medewerkers en een boost in productiviteit en kwaliteit.
702010-100.png
​
Deze integrale oplossing is met name effectief indien één van de volgende
leervragen speelt:
​
  • Hoe kunnen we een grote hoeveelheid mensen binnen korte termijn voorbereiden op een HiX implementatie of update?
  • Hoe zorgen we ervoor dat de grote hoeveelheid mensen tijdens de livegang doen wat de bedoeling is (werkafspraken nakomen)?
  • Er zijn meer dan 500 kritieke taken binnen HiX. Dit is onmogelijk om te onthouden en te leren, maar ook om qua ondersteuning te onderhouden? Hoe kunnen we dit realiseren?
  • Wij hebben als academie geen capaciteit om een groot leerproject als dit te leiden en ook niet om ondersteuningsmateriaal te ontwikkelen. Hoe kunnen we dit organiseren?
  • We hebben HiX al geïmplementeerd via formele leeractiviteiten, maar zien problemen in het gebruik van HiX op de werkvloer, zoals stagnatie in het facturatieproces. Kunnen we alsnog een leerecosysteem inrichten gebaseerd op Performance Support?
  • Hoe zorgen we ervoor dat nieuwe medewerkers snel kunnen starten met werken?
  • Hoe zorgen we ervoor dat nieuwe updates van HiX snel naar de werkvloer komen?

HiX is een geregistreerd handelsmerk van ChipSoft BV.

bottom of page